Ja, ik wil lid worden!
15|03|2012
Verbinden van het VVV-merk met citymarketing

Op dinsdagmiddag 13 maart organiseerde VVV Nederland in het Van der Valk hotel in Houten weer een VVV Kennisdag. Thema van de middag was 'VVV en citymarketing'.

Citymarketing expert professor dr. Gert Jan Hospers wist de aanwezigen te boeien met een bevlogen verhaal over wat hij nu eigenlijk onder citymarketing verstaat en hoe citymarketing in zijn optiek zou moeten worden bedreven. Zijn belangrijkste conclusie is dat de bezoeker als startpunt moet worden gezien, de visitor journey.

"De VVV dienstverlening is en blijft een cruciale partij binnen de citymarketing", aldus Hospers. "Naast haar taken als informatieleverancier heeft de VVV een uiterst belangrijke taak als signaalfunctie richting haar stakeholders."

Na de koffiepauze illustreerde Eduard Pieter Oud hoe in onze hoofdstad de VVV is geïncorporeerd binnen het geheel van activiteiten die erop gericht zijn het toeristisch en zakelijk toerisme naar de metropool regio Amsterdam te stimuleren.

Het Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB) maakt in de promotie consequent gebruik van het merkbeeld I amsterdam. Op de locatie zelf, dus in de informatievoorziening ter plaatse zoals bij VVV vestigingen maar ook op folders of op magazines die verspreid worden in de stad wordt het I amsterdam altijd in combinatie met het VVV + i logo gebruikt.

Bron: Nieuwsbrief maart 2012, VVV Nederland

terug