Ja, ik wil lid worden!
23|02|2012
Veenendaal wint citymarketing stimulerings award

Het pilotproject ‘Het Nieuwe Winkelen’, dat vorig jaar is gestart in Veenendaal, heeft de nationale Citymarketing Stimulerings Award 2012 gewonnen. Deze prijs is ingesteld om veelbelovende, innovatieve citymarketingprojecten te belonen. De voorzitter van Netwerk Citymarketing Nederland reikte de prijs tijdens de Dag van de Citymarketing uit aan binnenstadsmanager Peter Baten en aan Marco Verloop, wethouder Economische Zaken van de gemeente Veenendaal.

Winkelend publiek
Het Nieuwe Winkelen betekent dat de winkeliers beter inspelen op het veranderende koopgedrag van de consument waarbij internet en mobiele telefonie een steeds grotere rol spelen: de binnenstad van de toekomst. Met het project ‘Het nieuwe winkelen in Veenendaal’ laten de samenwerkingspartners zien dat winkeliers internet niet als een bedreiging, maar als kans kunnen zien om de winkelbeleving te vergroten.

Innovatie in citymarketing
Veenendaal timmert volgens de jury van het Netwerk Citymarketing flink aan de weg met haar citymarketing aanpak. De jury sprak haar waardering verder uit voor het feit dat het project laat zien waar een goede samenwerking tussen gemeente, citymarketing, organisatie en ondernemers toe kan leiden binnen de gekozen positionering van Veenendaal als winkelstad.

Profilering Veenendaal
Ook Roeland Tameling, de manager van Promotie Veenendaal, was aanwezig bij de prijsuitreiking. Hij is trots op het pilotproject: “Het Nieuwe Winkelen is een strategisch project met een lange termijn perspectief. In het project werken allerlei partijen met elkaar samen om specifieke doelgroepen te verleiden in Veenendaal te (blijven) winkelen. Het Nieuwe Winkelen spreekt namelijk vooral mensen met moderne mobiele telefoons aan en dat zijn vaak jonge ouders en mensen met een ondernemende mentaliteit. Het project past daarnaast heel goed in de profilering van Veenendaal als winkelstad en ICT stad. Bovendien is het dé manier om onderscheidend te zijn bij de Beste Binnenstadverkiezingen in 2013. Die slimme vertaling van visie op de stad naar een concreet samenwerkingsproject is de kern van de citymarketingstrategie van Veenendaal.”

Slim profileren
De juryvoorzitter prees Veenendaal verder vanwege het initiatief om het landelijk informatiecentrum Het Nieuwe Winkelen in de binnenstad te openen en zich actief met het pilotproject te profileren in de rest van Nederland. Dat heeft al veel gratis publiciteit opgeleverd, bezoekers uit het hele land naar Veenendaal getrokken en het zelfbewustzijn van binnenstadsondernemers versterkt.

 

terug