Ja, ik wil lid worden!
26|10|2011
Hoogeveen beste binnenstad?! Het geheim van marketingcommunicatie…

Hoogeveen haalde begin oktober de titel ‘beste binnenstad’ van de middelgrote gemeenten. Voor veel mensen een verrassing. Hoogeveen heeft namelijk geen historische binnenstad. Hoe heeft het deze titel dan toch in de wacht weten te slepen? 

Het geheim is een mix van instrumenten. Een heel belangrijke daarin is de gebiedsmarketingcampagne ‘HOOGEVEEN. MET EEN HOOFDLETTER H’.


Daarin heeft de stad met ommeland vier principes zeer streng volgehouden:
1. De communicatie is consequent: alle uitingen hebben dezelfde look-and-feel en dezelfde achterliggende kernboodschap.
2. De communicatie is eenvoudig: de H-stijl blinkt uit in eenvoud. Daardoor is de campagne herkenbaar en gemakkelijk te onthouden.
3. De communicatie heeft kwaliteit. Er is heel goed over nagedacht, ook door een selecte groep ‘gewone’ Hoogeveners (niet-marketingmensen).
4. De communicatie is ondersteunend aan de inhoud. De promotie is geen gebakken lucht maar verwijst naar het goede van Hoogeveen: de evenementen, de binnenstad, het ondernemersklimaat, enzovoort.

Voor iedereen navolgbare principes.

Kortom: de kracht van marketingcommunicatie.

Geschreven door Bert Hansma op 17 oktober 2011
 

terug